Ett drivhus kanske?

Jag har fått för mig att ett drivhus / lusthus borde finnas på våran fastighet, ett rymligt sådant, minst 15 m²! Växthus går under friggebodsregler dvs vanligen att man får bygga max 15 m² utan bygglov men det kollar man ju självklart upp med kommunen innan man gör något. Max 3 m till nock har jag för mig?

Fantiserar i alla fall om att dyrka allehanda gröna växtligheter, tomater, gurkor, chili, paprika, vitis vinifera, kryddor mm. Är det något år som man inte har lust att odla, ja då kan man ha det mera som förråd eller snarare mera som lusthus och mindre som växthus. Plats för utemöbler osv. Har blivit såld på dessa drivhus med murad sockel under, de är fina! Ska hitta någon bild.



Jaja, det är en senare fråga detta. Först bygger vi hus och garage!

/ Byggarebobb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0